• İhale No
    2010/519333
  • İhale Adı
    KEMERKÖY ile YATAĞAN T.S. Ünitelerine Primer Frekans Kontrol Ünitesi Yapımı ve Ünite Kazan-Türbin Kontrol Sistemlerinin Digital Sisteme Dönüştürülmesi
  • Sektör
    Sanayi, Tarım, Maden Makineleri Alımı ve Bakımı
  • İhale Tipi
    Hizmet Alımı
  • İhale Usulü
    Açık
  • İhale Tarihi
    21 Aralık 2010 14:00
  • İdare
    ELEKTRİK ÜRETİM A.Ş GENEL MÜDÜRLÜĞÜ(EÜAŞ) Malzeme Yönetimi ve Ticaret Dairesi Başkanlığı Dış Ticaret Müdürlüğü
  • İhale İli
    Ankara
  • İşin İli
    Ankara
  • Yayın Tarihi
    01 Nisan 2011
Detayları Görebilmek ve Benzer İhaleleri Takip Edebilmek İçin Üye Olun
TERMİK SANTRAL ÜNİTELERİNE PRİMER FREKANS KONTROL ÜNİTESİ YAPIMI VE ÜNİTE KAZAN-TÜRBİN KONTROL SİSTEMLERİNİN DİGİTAL SİSTEME DÖNÜŞTÜRÜLMESİ HİZMETİ ALINACAKTIR
ELEKTRİK ÜRETİM A.Ş GENEL MÜDÜRLÜĞÜ(EÜAŞ) Malzeme Yönetimi ve Ticaret Dairesi Başkanlığı Dış Ticaret Müdürlüğü

KEMERKÖY ile YATAĞAN T.S. Ünitelerine Primer Frekans Kontrol Ünitesi Yapımı ve Ünite Kazan-Türbin Kontrol Sistemlerinin Digital Sisteme Dönüştürülmesi.
hizmet alımı

4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 19 uncu maddesine göre açık ihale usulü ile ihale edilecektir.


İhaleye ilişkin ayrıntılı bilgiler aşağıda yer almaktadır:

İhale Kayıt Numarası:2010/519333
1-İdarenin
a) Adresi:İnönü Bulvarı No:27 (06490) Bahçelievler/ANKARA
b) Telefon ve faks numarası:312 212 69 00 - 312 212 78 54
c) Elektronik Posta Adresi:
ç) İhale dokümanının görülebileceği internet adresi (varsa):www.euas.gov.tr

2-İhale konusu hizmetin
a)
Niteliği, türü ve miktarı
:İhalenin niteliği, türü ve miktarına ilişkin ayrıntılı bilgiye EKAP’ta (Elektronik Kamu Alımları Platformu)
yer alan ihale dokümanı içinde bulunan idari şartnameden ulaşılabilir.
b) Yapılacağı yer:Kemerköy Termik Santralı ve/veya Yatağan Termik Santralı/MUĞLA olup, ihale konusu işte kullanılacak tüm malzeme ve teçhizatlar ise; Kemerköy Termik Santralı ve/veya Yatağan Termik Santralı/MUĞLA veya DDP Kemerköy Termik Santralı ve/veya Yatağan Termik Santralı/MUĞLA bazında teslim edilecektir.
c) İşin süresi
:
İşe başlama tarihinden itibaren 918(dokuzyüzonsekiz) gündür

3- İhalenin
a) Yapılacağı yer:ELEKTRİK ÜRETİM A. Ş. GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (EÜAŞ) İnönü Bulvarı No: 27, A Blok Zemin Kat İhale Komisyonu Toplantı Salonu, 06490 Bahçelievler /ANKARA
b) Tarihi ve saati:21.12.2010 - 14:00

4. İhaleye katılabilme şartları ve istenilen belgeler ile yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler:
4.1. İhaleye katılma şartları ve istenilen belgeler:

4.1.1. Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odası veya Meslek Odası Belgesi;

4.1.1.1. Gerçek kişi olması halinde, kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odasından ya da ilgili meslek odasından, ilk ilan
veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,

4.1.1.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgili mevzuatı gereği kayıtlı bulunduğu ticaret ve/veya sanayi odasından, ilk ilan
veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, tüzel kişiliğinin odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,

4.1.2. Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren İmza Beyannamesi veya İmza Sirküleri;

4.1.2.1. Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi,

4.1.2.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğinin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin
yönetimdeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil
Gazetesinde bulunmaması halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususları
gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri,

4.1.3. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen teklif mektubu.

4.1.4. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen geçici teminat.

4.1.5 İhale konusu işin alt yüklenicilere yaptırmayı düşündükleri işlere ait listeyi, teklif eki olarak tekliflerine dahil edeceklerdir.

4.1.6 Tüzel kişi tarafından iş deneyimini göstermek üzere sunulan belgenin, tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait olması halinde, ticaret ve sanayi odası/ticaret odası bünyesinde bulunan ticaret sicil memurlukları veya yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali müşavir tarafından ilk ilan tarihinden sonra düzenlenen ve düzenlendiği tarihten geriye doğru son bir yıldır kesintisiz olarak bu şartın korunduğunu gösteren, standart forma uygun belge,

4.2. Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
4.2.1 Bankalardan temin edilecek belgeler:

Teklif edilen bedelin

%10 dan
az olmamak üzere istekli tarafından belirlenecek tutarda bankalar nezdindeki kullanılmamış nakdi veya gayrinakdi kredisini ya da üzerinde kısıtlama bulunmayan mevduatını gösterir banka referans mektubu,

Bu kriter mevduat ve kredi tutarları toplanmak ya da birden fazla banka referans mektubu sunularak sağlanabilir.
4.2.2. Bilanço veya eşdeğer belgeler:

İhalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait;

a) Yıl sonu bilançosunun ve bilançonun gerekli görülen bölümleri,

b) (a) bendinde belirtilen belgelere eşdeğer belgeler,

a ve b bendinde sayılan belgelerden birinin sunulması yeterlidir.

İsteklinin;

a) Cari oranın (dönen varlıklar / kısa vadeli borçlar) en az 0,50 olması,

b) Öz kaynak oranının (öz kaynaklar/ toplam aktif) en az 0,10 olması,

c) Kısa vadeli banka borçlarının öz kaynaklara oranının 0,75’den küçük olması, yeterlik kriterleridir ve bu üç kriter birlikte aranır.


Bu kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.

Serbest meslek erbabının vereceği, ilgili mevzuatına göre düzenlenmiş ve onaylanmış serbest meslek kazanç defteri özetinde gösterilen değerlere göre, son yıla ait toplam gelirin toplam gidere oranının veya son iki yıla ait gelir ve giderlerin parasal tutarlarının ortalaması üzerinden bulunacak oranın en az (1,25) olması şartı aranır. Serbest meslek kazanç defteri özetinin yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir ya da vergi dairesince onaylı olması gerekir. Bu durumda, yukarıda bilançolar veya gerekli görülen bölümler üzerinden hesaplanacak oranlar aranmaz.
4.2.3. İş hacmini gösteren belgeler:

a) İhalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait toplam ciroyu gösteren gelir tablosu,

b) Taahhüt altında devam eden hizmet işlerinin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen hizmet işlerinin parasal tutarını gösteren, ihalenin yapıldığı yıldan önceki yılda düzenlenmiş faturalar,

Bu belgelerden birinin sunulması yeterlidir.

Toplam cironun teklif edilen bedelin

%9’undan, taahhüt altında devam eden işlerin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen işlerin parasal tutarının ise teklif edilen bedelin
%6’sından
az olmaması gerekir. Bu kriterlerden herhangi birini sağlayan ve sağladığı kritere ilişkin belgeyi sunan istekli yeterli kabul edilir.

Bu kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanamadığına bakılır.
4.3. Mesleki ve Teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
4.3.1. İş deneyim belgeleri:

Son beş yıl içinde bedel içeren bir sözleşme kapsamında kabul işlemleri tamamlanan ve teklif edilen bedelin

% 20
oranından az olmamak üzere, ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin iş deneyimini gösteren belgeler,
4.4. Bu ihalede benzer iş olarak kabul edilecek işler:
4.4.1.


Elektrik enerjisi üretimi yapan bir  Termik (nükleer, jeotermal, doğalgaz, kömür veya sıvı yakıtlı, v.b.) veya Hidroelektrik Santralın UCTE (ENTSO-E) kriterlerine uygun olarak Primer Frekans Kontroluna Katılımını sağlayacak modifikasyon/ rehabilitasyon işini yapmış olmak veya yukarıda belirtilen Termik Santrallardan birinde DCS veya Otomasyon Sistemi yapmış olmak veya DCS veya Otomasyon Sistemi modifikasyonu/ rehabilitasyonu işlerini yapmış olmak



5.Ekonomik açıdan en avantajlı teklif
fiyatla birlikte fiyat dışındaki unsurlar da dikkate alınarak belirlenecektir.


İhale dokümanlarında belirtilen ithal edilen malzemeyi DDP bazda, akreditif ödemeli olarak teklif veren isteklinin teklifinin değerlendirilmesi amacıyla, İşletme teslimi baza getirilebilmesi için teklif bedelinin % 0.54’ü bankacılık masrafları ve kur farkı olarak teklif bedeline eklenecektir.Dolayısıyla, ekonomik açıdan en avantajlı teklif fiyat dışı unsurlar ile ilgili olarak aşağıdaki formülle hesaplanacak olan bedelin teklif bedeline eklenmesiyle tespit edilecektir.



A=B * %0,54



A=Değerlendirilmiş Teklif Bedeli



B=DDP Bazda Teklif Bedeli



%0,54=Bankacılık masrafları ve kur farkı




6.
İhale yerli ve yabancı tüm isteklilere açıktır.

Tekliflerin değerlendirilmesinde yerli istekliler lehine fiyat avantajı uygulanmayacaktır.


7. İhale dokümanının görülmesi ve satın alınması:

7.1. İhale dokümanı, idarenin adresinde görülebilir ve

236 TRY (Türk Lirası)
karşılığı

EÜAŞ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (EÜAŞ) Malzeme Yönetimi ve Ticaret Dairesi Başkanlığı Kat:13 Oda No:18 İnönü Bulvarı No:27 06490 Bahçelievler/ANKARA adresinden satın alınabilir.

7.2. İhaleye teklif verecek olanların ihale dokümanını satın almaları zorunludur.




8. Teklifler, ihale tarih ve saatine kadar
ELEKTRİK ÜRETİM A. Ş. GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (EÜAŞ) İnönü Bulvarı No:27, Malzeme Yönetimi ve Ticaret Dairesi Başkanlığı C Blok Zemin Kat Oda No:C1, 06490 Bahçelievler/ANKARA
adresine elden teslim edilebileceği gibi, aynı adrese iadeli taahhütlü posta vasıtasıyla da gönderilebilir.



9. İstekliler tekliflerini,

Birim fiyatlar üzerinden vereceklerdir. İhale sonucu üzerine ihale yapılan istekliyle, her bir iş kaleminin miktarı ile bu kalemler için teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden birim fiyat sözleşme imzalanacaktır.

Bu ihalede, kısmı teklif verilebilir.


10. İstekliler teklif ettikleri bedelin %3’ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat vereceklerdir.


11. Verilen tekliflerin geçerlilik süresi, ihale tarihinden itibaren 90 (doksan) takvim günüdür.



12.
Konsorsiyum olarak ihaleye teklif

verilemez.


13.Diğer hususlar:

1-Her iki santralada teklif verilmesi halinde işin süresi: Yüklenici,sözleşmenin imzalanma tarihinden itibaren 240 (ikiyüzkırk) takvim günü içinde her iki santralde bulunan ünitelere (toplam altı ünite) ait; malzemelerin tasarımı, tedariki, imalatı ve teslimatını gerçekleştirecek ve her bir ünite için; 60 (altmış) takvim günü demontaj-montaj, 30 (otuz) takvim günü sıcak yol verme ve ayarlar, 1 (bir) takvim günü tam yük testi, 15 (onbeş) takvim günü kapasite ve performans işletmesi, 7 (yedi) takvim günü ise geçici kabule esas performans garanti testleri süresi olmak üzere, toplam 918 (dokuzyüzonsekiz) takvim günü içerisinde her iki santralın toplam altı ünitesinde yapacağı çalışmaları tamamlayacaktır.

2-Sadece bir santrala teklif verilmesi halinde işin süresi: Yüklenici,sözleşmenin imzalanma tarihinden itibaren 240 (ikiyüzkırk) takvim günü içinde santralde bulunan ünitelere (toplam altı ünite) ait; malzemelerin tasarımı, tedariki, imalatı ve teslimatını gerçekleştirecek ve her bir ünite için; 60 (altmış) takvim günü demontaj-montaj, 30 (otuz) takvim günü sıcak yol verme ve ayarlar, 1 (bir) takvim günü tam yük testi, 15 (onbeş) takvim günü kapasite ve performans işletmesi, 7 (yedi) takvim günü ise geçici kabule esas performans garanti testleri süresi olmak üzere, toplam 579 (beşyüzyetmişdokuz) takvim günü içerisinde ilgili santralın toplam altı ünitesinde yapacağı çalışmaları tamamlayacaktır.

3-İdari Şartnamenin "İhaleye katılabilmek için Yeterlik Kriterleri" başlıklı 7.maddesinde istenilen belgelere ilave olarak, aşağıda sayılan belgelerin teklif ekinde verilmesi zorunludur.


-Ünitelerin kazan kontrol sistemlerinin (Besleme suyu, püskürtme suyu, dom seviye kontrolü , kondense tahliye pompa debileri, besleme suyu tankı seviye reglesi, kömür çıkarıcı hızları, taze hava debi kontrol sistemleri ve ocak basıncı  kontrol düzenleri) türbinin frekans kontrolüne katılımını destekleyecek ve UCTE (ENTSO-E) şartlarında devam ettirecek kabiliyette olup olmadığı   kontrol edilmeli ve yapacağı ayar, düzeltme, tadilat ve iyileştirmeler liste halinde teklifte belirtilmelidir.




Teklif sahipleri, tekliflerinde Ünite kontrol sistemlerinde yapacakları değişim ile ilgili detaylı dokümanı  vermelidirler. Bu dokümanda, mevcut Kazan ana kontrol sisteminde yer alan tüm sensör, sinyal toplama, transmiter, röle gibi teçhizatın primer frekans kontrolüne katılım açısından mevcut durumlarının   yeterli olup olmadığı,  kazan yanma sistemi mekanik teçhizatında (değirmen, çıkarıcı gibi) değişim, yenileme yada bakım yapılıp yapılmayacağı ve yapılacak işin niteliği, Proses Kontrol organlarının (valf, damper, klape), yüksek ve alçak basınç by-pas istasyonları, ara buhar kontrol sistem ve teçhizatının değişimi  öngörülüyorsa gerekçesi ve önerilen sistemin detaylı karakteristikler ve teknik şemalar teklifte yer almalıdır.





Teklif sahipleri yukarıda bahsedilen konuların içinde yer alan veya bu konular içinde yer almamakla birlikte kendileri tarafından primer frekans kontrolunun istenilen şartlarda sağlanabilmesi ve ayrıca santral kontrol sistemlerinin DCS sistemine sorunsuz dönüştürülebilmesi için üstlenecekleri diğer işleri açık bir şekilde ifade etmelidirler.





-İsteklilerce, Teknik Şartname ekinde yer alan örnek İş Programına göre hazırlanmış İş Programı teklifleri ekinde verilecektir.





-İsteklilerce, fiyatlandırılmış yedek parça listesi teklifi ekinde verilecektir.









Cetveller

Ürün / Hizmet Adı ve Açıklaması Miktar Birim
14 Şubat 2025

İhale iptal edilmiş
İlan, Teknik ve İdari Şartnamenin Dışında İhale Dokümanlarında Eksikliğin Fark Edilmesi